Responsive website

Doordat onze websites zich aanpassen aan de grootte van het scherm, zijn ze altijd op ieder apparaat goed leesbaar. Perfect voor als uw klant onderweg uw site bekijkt.

Prachtig design

Wij steken onze energie in het design van uw website. Hierdoor bent u verzekerd van een fris en professioneel design.

Betere vindbaarheid

Uw website wordt geoptimaliseerd voor Google. Hierdoor bent u beter vindbaar.

SEO voor beginners

1. Wat is SEO?

2. Wat doet Google?

  • Google de basis
  • Crawling
  • Indexing
  • Presenteren (serving) van resultaten

3. De Rollen bij de bouw van een website

4. Starten met SEO met behulp van de Google SEO Startersguide

  • Gebruik unieke paginatitels
  • Praktisch pagina-titels
  • Maak beschrijvende meta-tags
  • De URL-structuur verbeteren
  • Maak de navigatie overzichtelijk
  • Bied hoge kwaliteit inhoud en diensten
  • Optimaliseer het gebruik van afbeeldingen
  • Gebruik heading-tags
  • Gebruik rel="nofollow" waar nodig
  • Sites voor mobiele telefoons

5. Tips bij het dagelijks gebruik.

  • Verifiëren of uw mobiele site is geïndexeerd door Google
  • Wat ziet google

7 things to improve

  • On page SEO
  • Off page
  • Meld je aan

6. De Richtlijnen voor webmasters

  • Ontwerp en inhoudsrichtlijnen
  • Technische richtlijnen
  • Kwaliteitsrichtlijnen

Bij een zoekopdracht via Google worden er twee soorten resultaten geleverd. Enerzijds hebben we de advertenties en anderzijds de “gewone” zoekresultaten. Dit document gaat over de “gewone zoekresultaten”.

 

SEO

Het werken aan een goede positionering bij deze “gewone” resultaten heet zoekmachineoptimalisatie. De engelse term hiervoor is SEO (Search enginge optimization).  

 

SEA

Als men spreekt over SEA (Search enginge advertising) dan hebben we het over tegen betaling plaatsen van advertenties. Deze verschijnen doorgaans boven en naast de gewone resultaten.

 

 

Google de basis

Wanneer je googelt wordt er vrijwel direct een overzicht met resultaten gepresenteerd. Hoe werkt Google, hoe worden webpagina's gevonden en hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

 

De drie belangrijkste processen in het leveren van zoekresultaten zijn volgens Google “crawling”, “indexing” en “serving”.

  • Crawling : kent Google uw site? Wordt de website gevonden?

  • Indexeren: kan Google uw website indexeren?

  • Serving :heeft de site goede en nuttige inhoud die relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker.

 

Crawling

Crawling is het proces waarbij Google nieuwe pagina’s ontdekt en deze toevoegd aan de index van Google . Het programma dat het ophalen verzorgt heet Googlebot. Dit programma maakt maakt gebruik van een algoritmisch proces waarbij bepaald wordt hoe vaak sites en hoeveel pagina’s worden gecrawld.

 

Google's crawl proces begint met een lijst van web pagina’s, gegenereerd uit vorige crawlprocessen , en aangevuld met Sitemap gegevens verstrekt door webmasters. Googlebot bezoekt de website en detecteert links op elke pagina en voegt deze toe aan de lijst van pagina's. Nieuwe sites , wijzigingen in bestaande sites en dode links worden genoteerd en gebruikt om de index van Google bij te werken.

 

Indexing

Googlebot verwerkt elk van de pagina’s en creeert een enorme index van alle woorden die het tegenkomt en de locatie van de woorden. Daarnaast wordt alle extra informatie verwerkt. Denk aan belangrijke tags en attributen. Voorbeelden zijn de titel tags en ALT-attributen.

 

Presenteren (serving) van resultaten

Wanneer een gebruiker een zoekopdracht invoert  zoekt Google in de index voor het matchen van pagina's en de geeft de resultaten waarvan Google gelooft dat deze het meest relevant zijn voor de gebruiker. Deze relevantie wordt bepaald door meer dan 200 factoren. De richtlijnen voor webmasters helpen bij het verbeteren van de positie van de website.

 

Het meest betrouwbare document omtrent SEO is de SEO Startersguide. Google heeft zelf de startersguide geschreven om mensen op weg te helpen met de inrichting van hun site.

Hieronder beschrijf ik de meest belangrijke punten.

Gebruik unieke paginatitels

  • Een title-tag laat zowel gebruikers als zoekmachines weten wat het onderwerp van een bepaalde pagina is.
  • De content van title-tags wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Praktisch pagina-titels

  • Beschrijf de inhoud van de pagina nauwkeurig
  • Kies een titel die het onderwerp van de pagina onmiddellijk duidelijk maakt.
  • Gebruik unieke title-tags
  • Gebruik korte, beschrijvende titels

Maak beschrijvende meta-tags

  • Meta-tags met beschrijvingen zijn belangrijk, omdat Google ze kan gebruiken als sitefragmenten voor uw pagina's
  • De meta-tags met de beschrijving kan een paar zinnen of een korte alinea bevatten

De URL-structuur verbeteren

  • Makkelijk te begrijpen URL's kunnen de inhoud van pagina's beter overbrengen:
  • Gebruik woorden in URL's
  • Maak een overzichtelijke directory-structuur

Maak de navigatie overzichtelijk

  • Maak een logische hiërarchie (gebruikers/zoekmachine)
  • Gebruik voornamelijk tekst (geen flash/javascript)
  • Plaats een HTML-sitemappagina
  • Gebruik een XML-sitemapbestand
  • Maak een bruikbare 404-pagina (7% vd bezoekers)

Bied hoge kwaliteit inhoud en diensten

  • Interessante sites zullen vanzelf meer erkenning krijgen
  • Schrijf goed leesbare tekst
  • Sorteer de inhoud op onderwerp
  • Maak nieuwe, unieke inhoud
  • Maak inhoud met name voor bezoekers, niet voor zoekmachines

Optimaliseer het gebruik van afbeeldingen

  • Informatie gerelateerd aan afbeeldingen kan worden vermeld met behulp van het
  • alt-attribuut.
  • Geef alt-tekst op wanneer u afbeeldingen als links gebruikt
  • Geef een sitemap voor afbeeldingen op

Gebruik heading-tags

  • Gebruik heading-tags om belangrijke tekst te benadrukken
  • H1, h2, h3, h4, h5 p
  • Doe alsof je een samenvatting schrijft
  • Gebruik niet te veel kopteksten

Gebruik rel="nofollow" waar nodig

 

  • Als u de waarde van het attribuut 'rel' instelt op 'nofollow', kunt u Google laten weten dat bepaalde links op uw site niet gevolgd mogen worden, en voorkomt u dat de reputatie van uw site in verband wordt gebracht met de pagina's waarnaar de link verwijst.
  • link naar iets anders

Sites voor mobiele telefoons

  • 13% groei.
  • Google kijkt hier steeds meer naar bij de presentatie van resultaten.

Verifiëren of uw mobiele site is geïndexeerd door Google

  • Site:bibliotheekgieten.nl = 429 resultaten
  • site:http://www.mijneigenbibliotheek.nl/groningen/ = 5050

Wat ziet google

  • Analytics
  • Webmaster tools
  • Keyword tool:

7 things to improve

  • Orde / html
  • Appealing content: blog, content pages etc
  • Allow viewers to share
  • No duplicate
  • Linking
  • Homepage & deeplinks

On page SEO

  • Content: kwaliteit, nieuw?, trefwoorden
  • Html: titles, description, headers (h1)
  • Architecture: crawl, speed, urls
  • Violations: hidden content, keyword stuffing

Off page

  • Links: quality
  • Social: shares
  • Trust: authority, history
  • Personal: location

Meld je aan

  • Je moet je aanmelden om gevonden te worden
  • Sitemap toevoegen
  • Meta keywords
  • Pagerank