Responsive website

Doordat onze websites zich aanpassen aan de grootte van het scherm, zijn ze altijd op ieder apparaat goed leesbaar. Perfect voor als uw klant onderweg uw site bekijkt.

Prachtig design

Wij steken onze energie in het design van uw website. Hierdoor bent u verzekerd van een fris en professioneel design.

Betere vindbaarheid

Uw website wordt geoptimaliseerd voor Google. Hierdoor bent u beter vindbaar.

Seo

Als je slim bent betrek je SEO vroeg in het webbouw proces van je website. Goed design kan namelijk wel degelijk meewerken om je site hoog in Google te laten eindigen. Een aantrekkelijke site genereert meer bezoekers en het bouncepercentage zal ook lager zijn. Daar komt nog bij dat er zeer waarschijnlijk vaker naar je gelinkt wordt als je site er goed uit ziet.

Een goed design is het vinden van de balans tussen een mooi plaatje en een site die goed gevonden wordt. Zoekmachines kunnen plaatjes niet lezen en daardoor is content onmisbaar. Teksten zijn belangrijk zorg altijd dat deze minimaal 200 woorden bevatten. Geef plaatjes altijd een alt-tekst mee. Ook de site architectuur is belangrijk. Houd deze zo plat mogelijk.

Om de laadtijd van je website zo laag mogelijk gebruik je zo veel mogelijk html en css en zo weinig mogelijk plaatjes.

Dan heb je natuurlijk ook nog de social media. Het delen van content wordt steeds belangrijker. Zorg voor een mooie lay-out en een goed design die de mogelijkheid van het delen benadrukken. 

Kwalitatief sterke content's is een van de belangrijkste zaken voor SEO. Doe dit goed en je hebt een prima basis voor je website. Als Google je website indexeert worden een aantal zaken beoordeeld. relevantie is een van die zaken en het is een van de belangrijkste aspecten als het gaat om je site hoog te laten ranken in de zoekresultaten. 

Vooral na de laatste update van Google kunnen we zien dat pagina's met weinig of geen relevante content niet hoog scoren in de zoekresultaten. Blogs daarentegen lijken steeds meer doimein te winnen. Schrijf dus teksten voor je publiek maar wees niet bang om de juiste keyboards in te zetten wees uniek en kopieer geen content leveren van kwaliteit schrijven over dingen waar jewaar je veel van weet toegankelijkheid voor het website toegankelijk is.

Gebruik leuke manieren zoals video's om mensen naar je site te leiden, maar focus op je site vooral op tekst. Content blijft toch het belangrijkst voor Google.

 

Wat is Search Engine Optimization (SEO)?

SEO is de manier van het verbeteren en bevorderen van je website om het aantal bezoekers dat de site ontvangt afkomstig uit zoekmachines te verhogen. Veel mensen denken dat het zoekmachine optimalisatie heel erg technisch hoeft te zijn, terwijl dit helemaal niet het geval is.

SEO gaat tegenwoordig in grote lijnen om het bieden van goede informatie. Wanneer bezoekers daadwerkelijk wat aan de informatie op jouw website hebben, zul je zien dat Google dit ook gaat waarderen.

Er zijn vele aspecten van SEO, het gaat om het plaatsen van de juiste woorden op je website, maar ook om andere websites die naar je linken. Een onderdeel van SEO is het maken van een gestructureerde website op een manier die zoekmachines begrijpen.

Zoekmachine optimalisatie is niet alleen over "motoren." Het gaat ook over hoe je de site maakt en inricht. Daarbij moet worden opgemerkt dat SEO vooral een kwestie is van de lange adem. Het duurt even voordat je website goed vindbaar is.

Heeft mijn website SEO nodig?

Het grootste deel van het web-verkeer wordt gestuurd via de zoekmachine Google. Daarbij moet worden opgemerkt dat ook sociale media en andere vormen van verkeer bezoeken aan uw website kunnen genereren.Toch is google nog steeds de belangrijkste manier van navigatie voor de meeste internetgebruikers.

Zoekmachines zijn uniek omdat zij gericht verkeer leveren. Mensen zijn zelf op zoek en komen bij je terecht als er een juiste match is. De zoekmachines is de weg die het mogelijk maakt dat een bezoeker op je site terecht komt. Als je site niet gevonden wordt door zoekmachines loop je bezoekers mis.

Zoekopdrachten zijn cruciaal wat dit betreft. De ervaring leert dat het verkeer afkomstig van zoekmachines bepalend is voor het succes van je website. Investeren in SEO, hetzij door tijd of financiën, kan een uitzonderlijk rendement opleveren in vergelijking met andere vormen van marketing en promotie.

Zelf aan de slag met SEO

De wereld van SEO is complex, maar de basisprincipes zijn door de meeste mensen goed toe te passen. Zelfs een kleine hoeveelheid kennis kan een groot verschil maken. Voor het grootste deel is SEO documentatie gratis en beschikbaar op het web. Combineer dit met een beetje oefening en je bent goed op weg.

Afhankelijk van de tijd en inzet die je tot je beschikking hebt en de complexiteit van je website, kan je besluiten dat je een expert nodig hebt om dingen voor je te regelen. Bedrijven die SEO aanbieden hebben in de praktijk verschillende kennisniveaus of expertises. In sommige gevallen is er sprake van een zeer gespecialiseerde focus, terwijl anderen een meer brede en algemene aanpak hanteren.

Zoekmachines hebben twee belangrijke functies; het crawlen (vinden) & indexeren van content en het verstrekken van relevante gegevens aan de zoekende persoon.

Crawlen en indexeren

Het crawlen en indexeren van miljarden documenten, pagina's, bestanden, nieuws, video's en media op het internet. De zoekmachines hebben een manier nodig om te "crawlen". 1 van de best beschikbare manieren zijn linkstructuren tussen en binnen webpagina's.

Door middel van links, kunnen zoekmachines 'geautomatiseerde robots, genaamd "crawlers" of "spiders" de vele miljarden onderling verbonden documenten bereiken.

Na het ontcijferen van de code worden de pagina's opgeslagen om later te worden opgeroepen als dat nodig is voor een zoekopdracht.

Zoekresultaten presenteren

Wanneer iemand iets zoekt is het zaak dat de geleverde resultaten relevant en nuttig zijn. Zowel deze "relevantie" en "belangrijkheid" zijn belangrijke zaken die vandaag de dag het proces van SEO beïnvloeden.

Voor een zoekmachine betekent relevantie meer dan alleen het vinden van een pagina met de juiste woorden. In de vroege dagen van het internet, ging het de zoekmachine om niet veel meer dan deze simplistische stap. Het resultaat was dan ook niet altijd voortreffelijk. In de loop van de jaren zijn er daarom betere manieren bedacht om waardevolle resultaten te leveren. Vandaag de dag draait het om honderden factoren waarvan wij er hier een aatal zullen bespreken.

Het bepalen van relevantie

Een belangrijk aspect is "populariteit". Hoe populairder een site, pagina of document is des te waardevoller moet de informatie zijn. Deze aanname is redelijk succesvol.

Populariteit en relevantie worden echter niet handmatig bepaald. In plaats daarvan wordt er op basis van algoritmen een sortering gemaakt.

Een van de belangrijkste elementen voor het opbouwen van een online marketing strategie rond SEO is jouw eigen publiek. Als je eenmaal begrijpt wat de gemiddelde zoeker, en meer specifiek, jouw doelgroep zoekt, kun je effectiever sturen op het bereik van je website.

Bouw je website daarom altijd voor de gebruiker en niet voor de zoekmachines. Wanneer gebruikers slechte ervaringen hebben op de site zal dit correleren met een slechte zoekmachine prestaties.

Waar zijn de gebruikers naar op zoek? Er zijn drie typen van zoekopdrachten die gebruikers in het algemeen uit te voeren:

Actiegericht, zoals het kopen van een ticket.
Informatieve zoekopdrachten
Paginagerichte zoals de homepage van je bedrijf

Zijn bezoekers tevreden met wat ze vinden? Dit is de primaire vraag van zoekmachines zoals Google.

Een belangrijk aspect van zoekmachine optimalisatie is dat het je website gemakkelijk maakt voor zowel gebruikers als robots van zoekmachines. SEO helpt de zoekmachines erachter te komen wat elke pagina over gaat, en hoe het nuttig voor de gebruikers zijn.

Voorbeeldje. Als je een foto online zet zul jij deze kunnen beschrijven. Je ziet wat er op de foto staat en wat er op dat moment gebeurt. Met SEO help je de zoekmachine om ook te begrijpen wat er op de foto staat.

Zonder SEO zijn veel websites nog steeds onzichtbaar voor zoekmachines.

Zoekmachines hebben beperkte mogelijkheden in hoe ze zoeken en interpreteren. Een webpagina ziet er niet hetzelfde uit voor u als voor de zoekmachine.

Om in de zoekmachines opgenomen te worden, moet de belangrijkste inhoud in HTML tekst formaat worden opgemaakt. Afbeeldingen, Flash-bestanden, Java-applets, en andere niet-tekstuele content worden vaak genegeerd of gedevalueerd door spiders van zoekmachines.

De eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat de woorden en zinnen die je wil tonen aan je bezoekers zichtbaar zijn voor zoekmachines is om het in HTML-tekst op de pagina te plaatsen. Er zijn natuurlijk altijd meer geavanceerde methoden beschikbaar.

Afbeeldingen in gif, jpg of png-formaat kunnen worden toegewezen "alt attributen" in HTML. Hiermee verstrek je deze formaten van een een tekstuele beschrijving voor de zoekmachine.

Flash of Java plug-in bevatte inhoud kan worden aangevuld met de tekst op de pagina.

Video & audio-inhoud moet een begeleidende transcriptie hebben als de woorden en uitdrukkingen die zijn bedoeld om te worden geïndexeerd door de zoekmachines.

Keyword onderzoek is een van de meest belangrijke activiteiten. Het rangschikking van de "juiste" zoekwoorden kunnen je website maken of breken. Onderzoek je markt en leer welke termen en uitdrukkingen relevant zijn voor je zoekopdracht.

Zorg dat je niet alleen de termen en uitdrukkingen kent, maar zorg dat je meer te weten komt over je klant als geheel. Het gaat niet alleen over het krijgen van bezoekers op je site, maar ook over het krijgen van de juiste bezoekers.

Met trefwoord onderzoek kan je de vraag voorspellen en reageren op veranderende marktomstandigheden. Pas je diensten, producten en inhoud af op het zoekgedrag van de klant.

Hoeveel is een keyword waard? Stel je voor dat je een schoenwinkel hebt. Waarmee haal je meer omzet, met bijvoorbeeld "bruine schoenen" of met "zwarte laarzen?" De zoekwoorden die gebruikt worden zijn vaak beschikbaar voor webmasters. De keyword research tool van google stelt je in staat om deze informatie te vinden.

Een fundamentele proces voor het beoordelen van de waarde van een zoekwoord:

Is de inhoud op je website relevant? Vinden zoekers je website met behulp van de zoekwoorden die bij je bedrijf passen? Zullen ze blij zijn met wat ze vinden? Zal dit verkeer resulteren in financiële beloningen of andere organisatiedoelen?

Zoeken naar je eigen keyword in Google om te beoordelen wat je concurrentie doet. Kijk ook naar het aantal advertenties die verschijnen.

Met behulp van de gegevens die je hebt verzameld, bepaal je de exacte waarde van elk zoekwoord.

Zoekmachines streven voortdurend naar betere prestaties. Wat het beste resultaat is , is echter subjectief. Zoekmachines hebben over het algemeen genomen een goed idee van de soorten pagina's en sites die bezocht worden.

Usability factoren

Gemakkelijk te gebruiken, navigeren, en te begrijpen

Directe, bruikbare informatie op de query relevante

Professioneel ontworpen en toegankelijk voor moderne browsers

Hoge kwaliteit, legitieme en geloofwaardige inhoud

Inhoud

Zoekmachines kunnen echter data niet interpreteren zoals wij het kunnen en daarom gebruiken we metadata (meta-tags). Er zijn een aantal variabelen waar je rekening mee moet houden zoals trefwoorden, links en de sitestructuur.

Door het koppelen van patronen, betrokkenheid van gebruikers en statistieken wordt een site in beeld gebracht.
.

Links zijn voor zoekmachines de koppelingen tussen pagina's. Met behulp van geavanceerde analyses, wordt gemonitord hoe pagina's worden met elkaar verbonden zijn.

Links zijn belangrijk. Via links, wordt een website geanalyseerd. Wat is de populariteit van een website op basis van het aantal links. Ook de populariteit van de linkende pagina's is belangrijk.
Betrouwbare sites hebben de neiging om te linken naar andere vertrouwde sites, terwijl spammy websites vaak links ontvangen van betrouwbare bronnen.

Vanwege deze focus op de algoritmische analyse van verbindingen is link building belangrijk. Link building is tegenwoordig een van de top taken die nodig zijn voor de positie van je website.

1. Wat is SEO?

2. Wat doet Google?

  • Google de basis
  • Crawling
  • Indexing
  • Presenteren (serving) van resultaten

3. De Rollen bij de bouw van een website

4. Starten met SEO met behulp van de Google SEO Startersguide

  • Gebruik unieke paginatitels
  • Praktisch pagina-titels
  • Maak beschrijvende meta-tags
  • De URL-structuur verbeteren
  • Maak de navigatie overzichtelijk
  • Bied hoge kwaliteit inhoud en diensten
  • Optimaliseer het gebruik van afbeeldingen
  • Gebruik heading-tags
  • Gebruik rel="nofollow" waar nodig
  • Sites voor mobiele telefoons

5. Tips bij het dagelijks gebruik.

  • Verifiëren of uw mobiele site is geïndexeerd door Google
  • Wat ziet google

7 things to improve

  • On page SEO
  • Off page
  • Meld je aan

6. De Richtlijnen voor webmasters

  • Ontwerp en inhoudsrichtlijnen
  • Technische richtlijnen
  • Kwaliteitsrichtlijnen

Bij een zoekopdracht via Google worden er twee soorten resultaten geleverd. Enerzijds hebben we de advertenties en anderzijds de “gewone” zoekresultaten. Dit document gaat over de “gewone zoekresultaten”.

 

SEO

Het werken aan een goede positionering bij deze “gewone” resultaten heet zoekmachineoptimalisatie. De engelse term hiervoor is SEO (Search enginge optimization).  

 

SEA

Als men spreekt over SEA (Search enginge advertising) dan hebben we het over tegen betaling plaatsen van advertenties. Deze verschijnen doorgaans boven en naast de gewone resultaten.

 

 

Google de basis

Wanneer je googelt wordt er vrijwel direct een overzicht met resultaten gepresenteerd. Hoe werkt Google, hoe worden webpagina's gevonden en hoe wordt de volgorde van de zoekresultaten bepaald?

 

De drie belangrijkste processen in het leveren van zoekresultaten zijn volgens Google “crawling”, “indexing” en “serving”.

  • Crawling : kent Google uw site? Wordt de website gevonden?

  • Indexeren: kan Google uw website indexeren?

  • Serving :heeft de site goede en nuttige inhoud die relevant is voor de zoekopdracht van de gebruiker.

 

Crawling

Crawling is het proces waarbij Google nieuwe pagina’s ontdekt en deze toevoegd aan de index van Google . Het programma dat het ophalen verzorgt heet Googlebot. Dit programma maakt maakt gebruik van een algoritmisch proces waarbij bepaald wordt hoe vaak sites en hoeveel pagina’s worden gecrawld.

 

Google's crawl proces begint met een lijst van web pagina’s, gegenereerd uit vorige crawlprocessen , en aangevuld met Sitemap gegevens verstrekt door webmasters. Googlebot bezoekt de website en detecteert links op elke pagina en voegt deze toe aan de lijst van pagina's. Nieuwe sites , wijzigingen in bestaande sites en dode links worden genoteerd en gebruikt om de index van Google bij te werken.

 

Indexing

Googlebot verwerkt elk van de pagina’s en creeert een enorme index van alle woorden die het tegenkomt en de locatie van de woorden. Daarnaast wordt alle extra informatie verwerkt. Denk aan belangrijke tags en attributen. Voorbeelden zijn de titel tags en ALT-attributen.

 

Presenteren (serving) van resultaten

Wanneer een gebruiker een zoekopdracht invoert  zoekt Google in de index voor het matchen van pagina's en de geeft de resultaten waarvan Google gelooft dat deze het meest relevant zijn voor de gebruiker. Deze relevantie wordt bepaald door meer dan 200 factoren. De richtlijnen voor webmasters helpen bij het verbeteren van de positie van de website.

 

Het meest betrouwbare document omtrent SEO is de SEO Startersguide. Google heeft zelf de startersguide geschreven om mensen op weg te helpen met de inrichting van hun site.

Hieronder beschrijf ik de meest belangrijke punten.

Gebruik unieke paginatitels

  • Een title-tag laat zowel gebruikers als zoekmachines weten wat het onderwerp van een bepaalde pagina is.
  • De content van title-tags wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Praktisch pagina-titels

  • Beschrijf de inhoud van de pagina nauwkeurig
  • Kies een titel die het onderwerp van de pagina onmiddellijk duidelijk maakt.
  • Gebruik unieke title-tags
  • Gebruik korte, beschrijvende titels

Maak beschrijvende meta-tags

  • Meta-tags met beschrijvingen zijn belangrijk, omdat Google ze kan gebruiken als sitefragmenten voor uw pagina's
  • De meta-tags met de beschrijving kan een paar zinnen of een korte alinea bevatten

De URL-structuur verbeteren

  • Makkelijk te begrijpen URL's kunnen de inhoud van pagina's beter overbrengen:
  • Gebruik woorden in URL's
  • Maak een overzichtelijke directory-structuur

Maak de navigatie overzichtelijk

  • Maak een logische hiërarchie (gebruikers/zoekmachine)
  • Gebruik voornamelijk tekst (geen flash/javascript)
  • Plaats een HTML-sitemappagina
  • Gebruik een XML-sitemapbestand
  • Maak een bruikbare 404-pagina (7% vd bezoekers)

Bied hoge kwaliteit inhoud en diensten

  • Interessante sites zullen vanzelf meer erkenning krijgen
  • Schrijf goed leesbare tekst
  • Sorteer de inhoud op onderwerp
  • Maak nieuwe, unieke inhoud
  • Maak inhoud met name voor bezoekers, niet voor zoekmachines

Optimaliseer het gebruik van afbeeldingen

  • Informatie gerelateerd aan afbeeldingen kan worden vermeld met behulp van het
  • alt-attribuut.
  • Geef alt-tekst op wanneer u afbeeldingen als links gebruikt
  • Geef een sitemap voor afbeeldingen op

Gebruik heading-tags

  • Gebruik heading-tags om belangrijke tekst te benadrukken
  • H1, h2, h3, h4, h5 p
  • Doe alsof je een samenvatting schrijft
  • Gebruik niet te veel kopteksten

Gebruik rel="nofollow" waar nodig

 

  • Als u de waarde van het attribuut 'rel' instelt op 'nofollow', kunt u Google laten weten dat bepaalde links op uw site niet gevolgd mogen worden, en voorkomt u dat de reputatie van uw site in verband wordt gebracht met de pagina's waarnaar de link verwijst.
  • link naar iets anders

Sites voor mobiele telefoons

  • 13% groei.
  • Google kijkt hier steeds meer naar bij de presentatie van resultaten.

Verifiëren of uw mobiele site is geïndexeerd door Google

  • Site:bibliotheekgieten.nl = 429 resultaten
  • site:http://www.mijneigenbibliotheek.nl/groningen/ = 5050

Wat ziet google

  • Analytics
  • Webmaster tools
  • Keyword tool:

7 things to improve

  • Orde / html
  • Appealing content: blog, content pages etc
  • Allow viewers to share
  • No duplicate
  • Linking
  • Homepage & deeplinks

On page SEO

  • Content: kwaliteit, nieuw?, trefwoorden
  • Html: titles, description, headers (h1)
  • Architecture: crawl, speed, urls
  • Violations: hidden content, keyword stuffing

Off page

  • Links: quality
  • Social: shares
  • Trust: authority, history
  • Personal: location

Meld je aan

  • Je moet je aanmelden om gevonden te worden
  • Sitemap toevoegen
  • Meta keywords
  • Pagerank