Responsive website

Doordat onze websites zich aanpassen aan de grootte van het scherm, zijn ze altijd op ieder apparaat goed leesbaar. Perfect voor als uw klant onderweg uw site bekijkt.

Prachtig design

Wij steken onze energie in het design van uw website. Hierdoor bent u verzekerd van een fris en professioneel design.

Betere vindbaarheid

Uw website wordt geoptimaliseerd voor Google. Hierdoor bent u beter vindbaar.

Inleiding Seo

Wat is Search Engine Optimization (SEO)?

SEO is de manier van het verbeteren en bevorderen van je website om het aantal bezoekers dat de site ontvangt afkomstig uit zoekmachines te verhogen. Veel mensen denken dat het zoekmachine optimalisatie heel erg technisch hoeft te zijn, terwijl dit helemaal niet het geval is.

SEO gaat tegenwoordig in grote lijnen om het bieden van goede informatie. Wanneer bezoekers daadwerkelijk wat aan de informatie op jouw website hebben, zul je zien dat Google dit ook gaat waarderen.

Er zijn vele aspecten van SEO, het gaat om het plaatsen van de juiste woorden op je website, maar ook om andere websites die naar je linken. Een onderdeel van SEO is het maken van een gestructureerde website op een manier die zoekmachines begrijpen.

Zoekmachine optimalisatie is niet alleen over "motoren." Het gaat ook over hoe je de site maakt en inricht. Daarbij moet worden opgemerkt dat SEO vooral een kwestie is van de lange adem. Het duurt even voordat je website goed vindbaar is.

Heeft mijn website SEO nodig?

Het grootste deel van het web-verkeer wordt gestuurd via de zoekmachine Google. Daarbij moet worden opgemerkt dat ook sociale media en andere vormen van verkeer bezoeken aan uw website kunnen genereren.Toch is google nog steeds de belangrijkste manier van navigatie voor de meeste internetgebruikers.

Zoekmachines zijn uniek omdat zij gericht verkeer leveren. Mensen zijn zelf op zoek en komen bij je terecht als er een juiste match is. De zoekmachines is de weg die het mogelijk maakt dat een bezoeker op je site terecht komt. Als je site niet gevonden wordt door zoekmachines loop je bezoekers mis.

Zoekopdrachten zijn cruciaal wat dit betreft. De ervaring leert dat het verkeer afkomstig van zoekmachines bepalend is voor het succes van je website. Investeren in SEO, hetzij door tijd of financiën, kan een uitzonderlijk rendement opleveren in vergelijking met andere vormen van marketing en promotie.

Zelf aan de slag met SEO

De wereld van SEO is complex, maar de basisprincipes zijn door de meeste mensen goed toe te passen. Zelfs een kleine hoeveelheid kennis kan een groot verschil maken. Voor het grootste deel is SEO documentatie gratis en beschikbaar op het web. Combineer dit met een beetje oefening en je bent goed op weg.

Afhankelijk van de tijd en inzet die je tot je beschikking hebt en de complexiteit van je website, kan je besluiten dat je een expert nodig hebt om dingen voor je te regelen. Bedrijven die SEO aanbieden hebben in de praktijk verschillende kennisniveaus of expertises. In sommige gevallen is er sprake van een zeer gespecialiseerde focus, terwijl anderen een meer brede en algemene aanpak hanteren.

Zoekmachines hebben twee belangrijke functies; het crawlen (vinden) & indexeren van content en het verstrekken van relevante gegevens aan de zoekende persoon.

Crawlen en indexeren

Het crawlen en indexeren van miljarden documenten, pagina's, bestanden, nieuws, video's en media op het internet. De zoekmachines hebben een manier nodig om te "crawlen". 1 van de best beschikbare manieren zijn linkstructuren tussen en binnen webpagina's.

Door middel van links, kunnen zoekmachines 'geautomatiseerde robots, genaamd "crawlers" of "spiders" de vele miljarden onderling verbonden documenten bereiken.

Na het ontcijferen van de code worden de pagina's opgeslagen om later te worden opgeroepen als dat nodig is voor een zoekopdracht.

Zoekresultaten presenteren

Wanneer iemand iets zoekt is het zaak dat de geleverde resultaten relevant en nuttig zijn. Zowel deze "relevantie" en "belangrijkheid" zijn belangrijke zaken die vandaag de dag het proces van SEO beïnvloeden.

Voor een zoekmachine betekent relevantie meer dan alleen het vinden van een pagina met de juiste woorden. In de vroege dagen van het internet, ging het de zoekmachine om niet veel meer dan deze simplistische stap. Het resultaat was dan ook niet altijd voortreffelijk. In de loop van de jaren zijn er daarom betere manieren bedacht om waardevolle resultaten te leveren. Vandaag de dag draait het om honderden factoren waarvan wij er hier een aatal zullen bespreken.

Het bepalen van relevantie

Een belangrijk aspect is "populariteit". Hoe populairder een site, pagina of document is des te waardevoller moet de informatie zijn. Deze aanname is redelijk succesvol.

Populariteit en relevantie worden echter niet handmatig bepaald. In plaats daarvan wordt er op basis van algoritmen een sortering gemaakt.

Een van de belangrijkste elementen voor het opbouwen van een online marketing strategie rond SEO is jouw eigen publiek. Als je eenmaal begrijpt wat de gemiddelde zoeker, en meer specifiek, jouw doelgroep zoekt, kun je effectiever sturen op het bereik van je website.

Bouw je website daarom altijd voor de gebruiker en niet voor de zoekmachines. Wanneer gebruikers slechte ervaringen hebben op de site zal dit correleren met een slechte zoekmachine prestaties.

Waar zijn de gebruikers naar op zoek? Er zijn drie typen van zoekopdrachten die gebruikers in het algemeen uit te voeren:

Actiegericht, zoals het kopen van een ticket.
Informatieve zoekopdrachten
Paginagerichte zoals de homepage van je bedrijf

Zijn bezoekers tevreden met wat ze vinden? Dit is de primaire vraag van zoekmachines zoals Google.

Een belangrijk aspect van zoekmachine optimalisatie is dat het je website gemakkelijk maakt voor zowel gebruikers als robots van zoekmachines. SEO helpt de zoekmachines erachter te komen wat elke pagina over gaat, en hoe het nuttig voor de gebruikers zijn.

Voorbeeldje. Als je een foto online zet zul jij deze kunnen beschrijven. Je ziet wat er op de foto staat en wat er op dat moment gebeurt. Met SEO help je de zoekmachine om ook te begrijpen wat er op de foto staat.

Zonder SEO zijn veel websites nog steeds onzichtbaar voor zoekmachines.

Zoekmachines hebben beperkte mogelijkheden in hoe ze zoeken en interpreteren. Een webpagina ziet er niet hetzelfde uit voor u als voor de zoekmachine.

Om in de zoekmachines opgenomen te worden, moet de belangrijkste inhoud in HTML tekst formaat worden opgemaakt. Afbeeldingen, Flash-bestanden, Java-applets, en andere niet-tekstuele content worden vaak genegeerd of gedevalueerd door spiders van zoekmachines.

De eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat de woorden en zinnen die je wil tonen aan je bezoekers zichtbaar zijn voor zoekmachines is om het in HTML-tekst op de pagina te plaatsen. Er zijn natuurlijk altijd meer geavanceerde methoden beschikbaar.

Afbeeldingen in gif, jpg of png-formaat kunnen worden toegewezen "alt attributen" in HTML. Hiermee verstrek je deze formaten van een een tekstuele beschrijving voor de zoekmachine.

Flash of Java plug-in bevatte inhoud kan worden aangevuld met de tekst op de pagina.

Video & audio-inhoud moet een begeleidende transcriptie hebben als de woorden en uitdrukkingen die zijn bedoeld om te worden geïndexeerd door de zoekmachines.

Keyword onderzoek is een van de meest belangrijke activiteiten. Het rangschikking van de "juiste" zoekwoorden kunnen je website maken of breken. Onderzoek je markt en leer welke termen en uitdrukkingen relevant zijn voor je zoekopdracht.

Zorg dat je niet alleen de termen en uitdrukkingen kent, maar zorg dat je meer te weten komt over je klant als geheel. Het gaat niet alleen over het krijgen van bezoekers op je site, maar ook over het krijgen van de juiste bezoekers.

Met trefwoord onderzoek kan je de vraag voorspellen en reageren op veranderende marktomstandigheden. Pas je diensten, producten en inhoud af op het zoekgedrag van de klant.

Hoeveel is een keyword waard? Stel je voor dat je een schoenwinkel hebt. Waarmee haal je meer omzet, met bijvoorbeeld "bruine schoenen" of met "zwarte laarzen?" De zoekwoorden die gebruikt worden zijn vaak beschikbaar voor webmasters. De keyword research tool van google stelt je in staat om deze informatie te vinden.

Een fundamentele proces voor het beoordelen van de waarde van een zoekwoord:

Is de inhoud op je website relevant? Vinden zoekers je website met behulp van de zoekwoorden die bij je bedrijf passen? Zullen ze blij zijn met wat ze vinden? Zal dit verkeer resulteren in financiële beloningen of andere organisatiedoelen?

Zoeken naar je eigen keyword in Google om te beoordelen wat je concurrentie doet. Kijk ook naar het aantal advertenties die verschijnen.

Met behulp van de gegevens die je hebt verzameld, bepaal je de exacte waarde van elk zoekwoord.

Zoekmachines streven voortdurend naar betere prestaties. Wat het beste resultaat is , is echter subjectief. Zoekmachines hebben over het algemeen genomen een goed idee van de soorten pagina's en sites die bezocht worden.

Usability factoren

Gemakkelijk te gebruiken, navigeren, en te begrijpen

Directe, bruikbare informatie op de query relevante

Professioneel ontworpen en toegankelijk voor moderne browsers

Hoge kwaliteit, legitieme en geloofwaardige inhoud

Inhoud

Zoekmachines kunnen echter data niet interpreteren zoals wij het kunnen en daarom gebruiken we metadata (meta-tags). Er zijn een aantal variabelen waar je rekening mee moet houden zoals trefwoorden, links en de sitestructuur.

Door het koppelen van patronen, betrokkenheid van gebruikers en statistieken wordt een site in beeld gebracht.
.

Links zijn voor zoekmachines de koppelingen tussen pagina's. Met behulp van geavanceerde analyses, wordt gemonitord hoe pagina's worden met elkaar verbonden zijn.

Links zijn belangrijk. Via links, wordt een website geanalyseerd. Wat is de populariteit van een website op basis van het aantal links. Ook de populariteit van de linkende pagina's is belangrijk.
Betrouwbare sites hebben de neiging om te linken naar andere vertrouwde sites, terwijl spammy websites vaak links ontvangen van betrouwbare bronnen.

Vanwege deze focus op de algoritmische analyse van verbindingen is link building belangrijk. Link building is tegenwoordig een van de top taken die nodig zijn voor de positie van je website.